Vossenjacht en patat - Reisverslag uit Ameland, Nederland van Ameland2015 - WaarBenJij.nu Vossenjacht en patat - Reisverslag uit Ameland, Nederland van Ameland2015 - WaarBenJij.nu

Vossenjacht en patat

Door: Ibtissam

03 Juni 2015 | Nederland, Ameland

Vandaag moesten we heel vroeg op door de vossenjacht. De jongens waren al lang wakker, maar de meisjes snurkten nog. "Nog een kwartiertje!" riep juf Mary. We renden ons bed uit en kleedden ons snel aan. We kregen een lekker eitje bij het ontbijt. Na het ontbijt fietsten we naar Nes voor de vossenjacht. We parkeerden onze fietsen voor het politiebureau voor de veiligheid. De kinderen hadden dezelfde groepjes als tijdens de speurtocht. De groepjes splitsten op en al snel werd juf Anita door ons gevonden. Juf Anita zag er als moslima uit, meester Nias als een struik, juf Mary als een oude vrouw en juf Maaike als een paardrijdster. Het groepje van Ilias heeft gewonnen. Daarna fietsten we terug naar de kampeerboerderij. We waren heel moe en moesten ons al snel klaarmaken voor het strand. Juf Anita en wij hadden een weddenschap. Een groepje jongens (Ilias, Khiry, Luciayro, Enes en Umut) moesten vijf minuten lang in de koude zee tot aan hun navel zwemmen. Khiry hield de tijd bij. Al snel volgden de meisjes in hun kleren. De jongens en meisjes hebben de vijf minuten met gemak volgehouden en hebben de weddenschap gewonnen! Juf Anita gaat in Amsterdam trakteren op ijs! Na even op het strand gezeten te hebben en te hebben gevoetbald fietsten we weer terug. Rond zes uur moesten we onze huurfietsen weer inleveren en lopend terug. Vandaag was één van de lekkerste avondmalen: we aten hamburgers en friet! We dronken er limonade bij. Daarna gingen we onze koffers inpakken. Vanavond gaan we om half elf, in het donker, naar het kampvuur op het strand. Daar gaan we zingen en horen we het verhaal over Rixt van Oerd. Heel spannend dus!

• 03 Juni 2015 - 23:54

Marcel Boyer:

Dag allen,

En nu zit het er alweer bijna op!
    Volgens mij hebben jullie het SUPER gehad op dat eiland. Daar kun je dus met een heerlijk gevoel op terugkijken! En later, tijdens een reünie, met elkaar napraten over hoe leuk het er was en wat je allemaal samen hebt meegemaakt.
    Fijn dat ik even in de 'keuken' mee mocht kijken; ik wens jullie een goede nachtrust toe en een rustige terugreis naar Amsterdam.

Het ga jullie goed!

Met een hartelijke groet,

Marcel Boyer

• 04 Juni 2015 - 09:36

Aysun Yasar:

Zo te horen willen jullie helemaal niet terug, fijn om leuke verhalen te horen. Tot vanmiddag jongens en meisjes meesters en juffen. Groetjes Aysun (moeder Umut)

• 04 Juni 2015 - 21:05

Kees Sol:

Hallo groep 8,

Met veel plezier jullie verhalen gelezen en de foto`s bekeken. Rust maar lekker uit de komende dagen, want dat zal wel nodig zijn na deze 5 vermoeiende dagen. Hopelijk kijken jullie hier later met veel plezier en fijne herinneringen op terug!

Groeten,

Kees Sol